Att göra en vegetarians värsta tabbe

Alltså måste bara göra de klart för alla. Det här med att vara vegetarian. Ibland gör man fel. Det är inte hela världen, men jag känner mig liksom hycklig som inte pratar om det. Jag snackar om vegetariska recept och skyltar med hur vegetarian jag är (om man ens kan säga så, hehe) - men sanningen är att jag, för bara några dagar sen, tryckte i mig en chickenburger från donken, de värsta företaget som jag egentligen inte vill supporta och som jag VÄGRADE söka jobb på, på grund av just det. Att dem är ett slisk-företag.
Så hur vare nudå. Juste, jag åt kött. Av värsta sort. Kyckling. Och fy,FAN vad det smakade, haha. Efter 1 månad utan kött har jag alltså redan vant bort smaken och blivit så otroligt äcklad av den att jag kände att det här var sista gången i mitt liv jag ska äta kött. Och spydde dessutom upp den senare. (Euw.) 
Efter en pissig dag utan mat när jag fick fel i min beställning (ville ha pommes och dipp) så tänkte jag att jag kan rädda världen och djuren en annan dag. Nu är jag fan hungrig. 
Men vad skönt det var att sedan inse, när man gjort sin tabbe fast man lovat sig själv att aldrig mer, så insåg man att ja. Nu är det aldrig mer kött.
 
Jag antar att jag ville skriva detta inlägg för att jag vill inte visa upp mig som någon jag inte är, att wow jag är veggo och kolla på mig vad duktig jag är, jag klarar det felfritt! Klart jag kämpar på, för min egen del, djuren, miljön. Att gå från att ha ätit kött hela mitt liv till att gå över till en helt vegetarisk kost är något jag själv är väldigt stolt över! Och jag gör det ju ändå för mig själv och ingen annan. Men ibland gör man fel. Och det är okej! Ser liksom i grupper som "Vegetarianer i Sverige" hur folk blir helt loco om någon som säger sig vara vegan åt ett ägg en dag. Förstår ju att det blir en slags kränkning för dem som går all in, men samtidigt är vi ju alla bara människor, och varje köttbit vi avstår är något positivt snarare än att minsta lilla icke veganskt/vegetariskt ska bli en katastrof. Sprid mer positivitet i världen för ni som är veggosar - FAN vad bra ni är som tagit det steget! Och var liksom inte så hårda på er själva. Alla gör ju bara så gott dem kan!
 
Förövrigt så är bilden ovan kanske lite väl dramatisk, det var väl inte direkt meningen. Men men! Nu drar jag till gymmet. Kram!
 
Vegetarianism | |
#1 - - Anonym:

Vad för sorts vegetarian är du för att det finns en del vegetarianer som tycker att det är ok med att äta fågel, fisk och skaldjur

Svar: Jag är lakto-ovo, äter ibland mjölk och ägg (inte stekt/kokt men tex om någon maträtt innehåller ägg), äter inte kyckling, kött eller av annat djur. Äter fisk om den är egenfiskad (alltså om den inte gjort någon påverkan på miljön). Men blir fisk ytterst sällan, bara när pappa fiskar hehe. Min enda egentliga huvudregel är att inte äta kött då jag tycker de är moraliskt fel! Kram
Thilda Hassellöv

Upp