Dagens fundering - Vad äter vegetarianer?

 Hej allihop! Idag tänkte jag göra ett litet inlägg om att vara vegetarian. Jag har varit de i lite mer än en månad nu, (inte jättelång tid men förvånansvärt lätt tid), och tänkte berätta lite om det. Många människor går på den löjliga myten om att vegetarianer bara äter salladsblad och gurka och inte får i sig tillräckligt med mat. Jag kan säga såhär - det stämmer inte! Många undrar om man inte saknar smaken av kött, att "kött är ju såå gott!", jag kan säga att jag märker ingen skillnad. Det är nu 2016 och världen är liten och alternativ finns alltid. Bilden ovan visar ett exempel på en vanlig lunch jag kastar i mig på en lunchrast. Nudlar, sweet-chili sås och en kompensation för kött som i Hälsans Kök beskrivs som "Grillade filéer". Att trots att man är vegetarian, så är inte min tallrik det minsta grön. Haha, säger ju inte att detta är en rekommenderad kost, inte speciellt nyttig heller, men den där myten att vegetarianer tuggar kaninmat måste dö ut. Illustrerar här hur en vanlig brutta på 17 år som varit köttätare och ratat grönsaker hela sitt liv överlever som vegetarian. Och det är väldigt gott! :)

Idag finns vegetariska hamburgare, quorn och soyafärs att kompensera för i "köttfärsåsen" eller tacosen, smakade till och med en vegetarisk kebab i pitabröd för ett par dagar sen och blev själv förvånad över hur gott det var! För att komma till bild nr 1, har jag även börjat dricka mycket örtté. En till två koppar om dagen känns verkligen som om det rensar kroppen och jag känner mig SÅ mycket friskare. Jag som heller aldrig druckit té och tyckt smaken är rentav grymt tråkig har nu blivit beroende. De gäller att ditcha basic lipton och köra på något som känns bra och nyttigt. Ett sundare liv är inte svårt, för att inte tala om vilken lättnad de är för själen rent moraliskt och humant, man känner sig som en bättre människa och som att man kan klara vad som helst. För er som funderar på att byta till en vegetarisk kost, eller bara funderar på hur vegetarisk och/eller vegansk kost kan vara, kör på Hälsans Kök! Lite halvfabrikat över det hela men något som verkligen kan få en att konvertera helt till vegetarisk kost tillslut.
Nu har jag babblat för mycket haha, cred till er som orkade läsa! Kommer förmodligen lägga upp lite fler maträtter, tips och annars ur mitt vegetarianliv. :) Kramis!
 
Vegetarianism | |
#1 - - Fannyyy:

Åhhh är så kul att se när fler & fler slutar äta kött👏🏽 varit vegetarian i lite över ett halvår nu och går hur bra som helst!!

Svar: Hello gurl! I know, bland annat läst din blogg för inspiration till att bli veggo :D! Kram och lycka till i fortsättningen!!!
Thilda Hassellöv

Upp