Min kamera-utrustning

 
 
Min kamerautrustning är följande: Min älskade Canon EOS 1100D som jag haft sedan jag var 14/15 år. De första åren i dess liv var dock inte roliga, mest liggandes i ett fodral. Visste liksom inte vad jag skulle ta kort på utan tog mest med den ut på utomlandsresor med föräldrarna. Nu sedan jag börjat på gymnasiet för ett år sedan har jag dock använt den mer, blivit bekant med Manuell fotografering och lärt känna den på ett annat sätt. Även fått ett objektiv som jag suktat efter (fick det på min 17de födelsedag) som hjälpt till mycket. Det är ett 50mm objektiv som är väldigt bra till porträttfotografering, gör bakgrunden väldigt oskarp och snygga bilder. (Se nedan)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Sedan har jag även min skolkamera som jag fick när jag började på den Media-linjen jag går. Det var en kamera som jag först avskydde, haha, då jag är van med Canon tyckte jag denna Nikon D3000 var heeelkass. Kom liksom inte överens med den och tyckte färgerna i den blev fula. Men då jag glömt min kamera i lägenheten i helgen tog jag chansen att prova Nikonen som låg hemma hos päronen och skräpade. Och plötsligt var den faktiskt riktigt bra! Den hade ett fint djup i bilderna och bakgrundoskärpa utan ett extra objektiv.
 
 
Så detta är det jag använder nu! Har planer på många fler objektiv till bland annat djupa landskapsbilder och mikroskopiska motiv. Men det kommer senare när pengar finns!
Allmänt | |
#1 - - Pidde:

niiice

Upp