Mitt syfte i bloggvärlden

Alltså, vad är det som utgör en intressant blogg egentligen. Vad är det folk vill se? Skvaller? Alltid veta exakt vad som pågår i någons liv? Fly verkligheten en stund och läsa om någon annans drömvärld bland fika på espresso house, möten med spännande personer, långa naglar och sponsorer. Jag undrade ofta vad som fick mig att börja blogga, och vad som fick mig att fortsätta. Att liksom bidra med någonting, är det det jag vill? Eller vill jag bara skylta med mitt liv? Vad är det som gör att människan bloggar - lämnar ut sitt liv totalt åt hela världen att granska?
 
Numera vet jag mitt syfte. Att fota, att ge feedback till andra fotografer, fylla livet med inspiration. Speciellt att lära mig. Jag älskade att fota även när jag var yngre men hade liksom ingenting att ta kort på. Mitt nya nagellack från typ Depend? Nja. För egentligen, vem bryr sig om det där? Oavsett om man är 14 år från en landsby eller 23 år och successfull IT-girl så är det ju inte speciellt intressant vilket nagellack man har på sig just då. Jag minns själv när jag tvingade mig själv att tänka igenom om jag gjort NÅGONTING intressant under dagen att skriva om men kom liksom inte på någonting. För hallå, hur intressant är det. Jag går till skolan. Jag kommer hem. Äter en macka. Wow.
Jag tror det tar ett jäkla tag att hitta sig själv i de där vimlet alltså. Många är nog fortfarande kvar i att skriva om vilken kaffe dem köpte eller vilka lektioner man haft under dagen. Därför jag skapat denna fotoblogg. Mitt mål är att ha minst en fin bild i varje inlägg och få det se fräscht ut. Jag älskar att redigera, jag älskar att fota. Att blanda det där och samtidigt få feedback för det, är ju rena drömmen.
Och ändå tänkte jag idag, när jag satt och kollade på serier och käkade popcorn och gjorde allt det där vanliga som dem flesta gör en tråkig kväll, tänkte jag att shit, jag måste ju blogga! För att behålla läsare. För att uppdatera med något intressant.
 
Men vet ni vad, jag har bestämt mig att ta det lite lugnt med det där. Uppdatera när jag liksom har något att förmedla och känner för det. Speciellt med photoshoots eller recept. Och kanske en gnutta vardag om verkligheten för en gångs skull inte går på rutin. Så är det. Så ni som stannar kvar trots ett inlägg per dag och kanske inte mer - alltså jävlar vad guld ni är, och kommer va. Det är väl upp till bevis nu.
Vill man ha en blogg som inte bara är många människors tidsfördriv, utan ett par människors vardag och intresse, så är de dags att följa ett slags spår. Och det ska jag göra nu! Hoppas det kommer märkas.
 
 Lite kvällstankar från mig. Kram
 
 
Allmänt | |
#1 - - Malin Thorell ♔:

Jättebra inlägg, klart man ska blogga som man själv vill, och du vill blogga när du har nåt att dela med dig av, låter bra tycker jag :) Och jättefin bild :)

Svar: Tack för feedback :)!!
Thilda Hassellöv

#2 - - Amanda Jona [SPONTAN]:

Riktigt intressant läsning, skapade mycket tankar i mitt huvud kan jag lova! Och måste påpeka att jag tycker du har helt rätt inställning - blogga bara när du själv känner för det och har något att berätta/något att visa, det brukar bli en så mycket mer intressant blogg på det viset :)

Svar: Tack, vad go du är!! Väldigt fin blogg också :)! Keep it up!
Thilda Hassellöv

#3 - - MALIN:

Väldigt intressant att läsa! Fina fina du! Kram

Svar: Tack så mycket goding!!
Thilda Hassellöv

#4 - - Louise:

Vad fin du är!! :)

Svar: Åh, tack fina!!
Thilda Hassellöv

#5 - - Skogsraah ☾:

Låter som en vettig inställning!

#6 - - Kopiko:

Riktigt bra skrivet, och helt rätt inställning! Jag har själv genom åren funderat över varför just jag bloggar, och vad jag vill få ut av det. Tycker det är roligt att höra hur andra reflekterar över samma sak :)

Svar: Tack, vad snäll du är! Man gör det ju trots allt för sin egen skull och ingen annans :)!
Thilda Hassellöv

Upp