Recept - thaimat

(Ursäkta för dålig kvalité, iphone-bild)
  
Måste bara tipsa om denna sjukt goda vegetariska måltiden jag gjorde häromdagen. Till och med mina icke-veggo föräldrar samt pojkvän tyckte om det. Väldigt lyxigt (tyckte jag), thai-inspirerat men ändå så lättlagat. 
 
Ingridienser:
 - 200g nudlar
- (Ca) 50g cashewnötter
- 200g Quorn-bitar
- Currykrydda (Jag är en höftare, tar aldrig exakta mått) men ca 1dl
- 1 burk kokosmjölk
- Frysta ICA Wok-grönsaker (Välj själv hur mycket du vill ha!)
 
Börjar med att steka Quornbitarna som ska stekas ca 10-15 min. Efter ca 8 min sätter jag på en kastrull med vatten (för nudlarna), häller på rikligt med currykrydda på Quornet - jag gillar mycket smak - och sedan ned med kokosmjöken. Häller på dem frysta grönsakerna som ska värmas lite och sedan häller jag i nudlarna i de kokande vattnet.
Medans nudlarna kokar låter jag grönsakerna och Quornbitarna smälta ihop och bli riktigt stekta & goa. TIPS! Då jag köpte helt naturella cashewnötter blev de inte riktigt som jag tänkt mig, hade egentligen velat ha rostade. Så ett tips är ju att hälla i dem i stekpannan först av allt och rosta dem enskilt, om man har lite tid över! ;)
Slutligen häller jag i nudlarna i stekpannan och blandar ihop allt. Och det blev SÅÅÅ gott! Nya favvorätten verkligen. Blev lite smådeppig när jag blev vegetarian att jag inte skulle kunna äta thaimat för att den mesta thaimaten jag ätit innehåller kyckling. Men detta var räddningen!!
 
Vad säger ni läsare? Uppskattas dessa inlägg eller är det något man bara skrollar förbi? ;) 
 
Allmänt, Vegetarianism | |
#1 - - filippa:

ser riktigt gott ut! Bra med tips, är också vegetarian och blir lätt samma mat för min del!

Svar: Åh tack för feedback! Kikade in och såg att du också gillar att fota?:) lycka till med din nya blogg, kommer följa den så gott jag kan!! Kram
Thilda Hassellöv

Upp