Veganska hamburgare & hemmagjord dressing

Hej allihopa! Ska idag prova mina nya veganska hamburgare från Hälsans Kök. Håller på att laga dem nu i skrivande stund, har också hackat lite lök och skivat gurka. Tänkte köra en liten mini-recension på dessa burgare senare och berätta lite om jag tyckte dem var goa eller ej! Har även gjort en egen dressing som jag tänkte dela med mig lite av, perfekt när man inte har färdig köpt dressing hemma! Denna dressing är dock inte vegansk, utan består av:
 
- 1dl creme fraiche
- 1,5 msk majonäs 
- 1 msk sweet chilisås
- Höftade med lite salt och svartpeppar, samt lite currykrydda.
OBS! Smaka av!
 
Blandade ihop allting, och det var det! Från orginalrecept som jag hittade lite på google står det att man även ska ha i någon dl gurkmeja, men hade inte det hemma tyvärr.. Så detta får duga! Smakade av den lite och tyckte allt att den var god ändå. Hoppas nu få godkännande av min sambo, så hörs vi senare med recension! Kram :)
 
Allmänt, Vegetarianism | |
Upp